Waarom doe je wat je doet?

Bij het schrijven van corporate story's (merkverhalen) voor zzp'ers of organisaties werk ik volgens de Gouden cirkel van Simon Sinek, begin met why. Veel opdrachtgevers kennen dit model en hebben er zelf al over nagedacht. Maar ja, je moet het maar net weten.

Met opdrachtgevers die dit principe niet kennen, neem ik enkele belangrijke vragen door en formuleren we samen de antwoorden die uniek zijn voor de ondernemer of organisatie. Zo ontstaat er een goed fundament voor al hun communicatie-uitingen. Ik merk vaak dat dit model voor zzp'ers een heel goed beeld geeft van waarom ze eigenlijk doen wat ze doen een hoe ze zich onderscheiden.

En nu jij
Wil je ook voor jezelf en je doelgroep vaststellen waarom je doet wat je doet en van daaruit met je klanten communiceren? Ga er dan maar even goed voor zitten, pak pen en papier en probeer een goed antwoord te geven op deze vragen.


Why
1. Waarom geloof je in wat je doet?
2. Wat wil je voor je klanten bereiken?
3. Waarom doe jij wat je doet voor de klant?

How
1. Hoe doe jij dat voor jouw klant?
2. Wat maakt jouw werkwijze speciaal?
3. Welke middelen/werkwijzen zet jij in?

What
1. Wat biedt je aan de doelgroep?
2. Wat is je uiteindelijke product of dienst?

Vind je het als ondernemer lastig om een goed antwoord te geven op deze vragen? Antwoorden die niet voor iedereen gelden? Ik help je graag om een uniek beeld te schetsen van jou als ondernemer.

Wil je meer weten over de waarom-vraag en waarom :-) deze zo belangrijk is? Lees dan mijn blog Waarom? Daarom!